Oświadczenie Roche Polska w związku z konfliktem zbrojnym w Ukrainie

W tym trudnym czasie kierujemy nasze myśli w stronę pacjentów dotkniętych wojną i rozumiemy ich niepokój spowodowany aktualną sytuacją. Jednocześnie realizujemy szereg działań, by zapewnić stały dostęp do leków oraz diagnostyki Roche zarówno w Ukrainie, jaki i poza nią.

Aktualnie mamy wystarczające zapasy produktów w Ukrainie, ale dostęp do nich może być utrudniony przez poważne zniszczenie lokalnej infrastruktury, zakłócenie łańcucha dostaw oraz logistyki. Robimy co w naszej mocy, by zapewnić dostęp do produktów w ukraińskich ośrodkach, które są w stanie kontynuować opiekę nad pacjentami, szukamy również alternatywnych rozwiązań dystrybucyjnych dla indywidualnych pacjentów, którzy nie mają możliwości kontynuowania leczenia w swoim ośrodku.

Wiemy, że przedstawiciele rządów wielu krajów sąsiadujących z Ukrainą potwierdzili udostępnienie świadczeń zdrowotnych dla uchodźców na tych samych zasadach, z których korzystać mogą ich obywatele. Współpracujemy z przedstawicielami ochrony zdrowia w tych krajach, by zapewnić wystarczające zapasy produktów leczniczych.

W zakresie objęcia opieką medyczną uchodźców w ramach świadczeń dostępnych w Polsce firma Roche Polska będzie stosowała się do wytycznych i zaleceń Ministerstwa Zdrowia oraz opracowanych przez polski rząd rozwiązań prawnych. Na stronie internetowej Narodowego Funduszu Zdrowia znajdują się podstawowe informacje dotyczące opieki medycznej dla obywateli Ukrainy oraz zalecenia, jak powinny reagować placówki medyczne wobec potrzeb tych pacjentów.

Ponadto jesteśmy w kontakcie z ośrodkami specjalistycznymi, aby zidentyfikować te z wystarczającą liczbą wolnych miejsc w celu zapewnienia opieki pacjentom z Ukrainy, którzy brali udział w badaniach klinicznych.

Centrala Roche udostępniła bezpłatną infolinię (w językach: ukraińskim, rosyjskim oraz angielskim) dla uczestników badań klinicznych, ukraińskich pacjentów, którzy otrzymują leki Roche oraz badaczy i lekarzy. Zespół globalny dokłada wszelkich starań, by zapewnić właściwe wsparcie i informacje dla wszystkich potrzebujących. 

 

Infolinia jest dostępna pod numerem:
Uruchomiony został również globalny adres e-mail: 

KontaktRoche na świecielinkedinfacebooktwitterinstagramyoutubeZgłaszanie działań niepożądanychProdukty leczniczenavify PortalPortal Wiedza PacjentaPortal dla lekarzyPolityka PrywatnościNota prawna