Dlaczego wybraliśmy Graffit na siedzibę naszej firmy? Został on wybudowany na podstawie proekologicznych założeń, co zaowocowało uzyskaniem certyfikatu BREEAM International New Construction na poziomie EXCELLENT. Certyfikat ten wyznacza standardy w zrównoważonym podejściu do budownictwa, tym samym ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko oraz stworzenia przestrzeni przyjaznej dla zdrowia i komfortu użytkowników. Określa kilka kategorii, w tym zarządzenie, wodę, odpady, wykorzystanie, terenu, ekologię, transport, a także zwraca uwagę na zdrowie i dobre samopoczucie użytkowników.
W pięciostopniowej skali ocen BREEAM budynek Graffit osiągnął bardzo wysoki wynik na poziomie 78,3%, dzięki czemu utrzymał odznaczenie EXCELLENT.
Jakie rozwiązania zastosowane w budynku Graffit sprawiają, że jako Roche możemy dążyć do zrównoważonego rozwoju naszej firmy?
W biurowcu Graffit zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań:
● w klimatyzacji wykorzystano instalację amoniakalną, która jest przyjazna dla klimatu,
● w budynku zastosowano ledowe oświetlenie,
● Graffit został wyposażony w wysokoefektywny energetycznie system HVAC (ang. heating, ventilation, air conditioning), który odpowiada za sprawną wymianę powietrza w pomieszczeniach,
● w budynku znajduje się ogólnodostępny parking dla rowerzystów, a także prysznice i szatnie z suszarkami na ubrania,
● wszystkie odpady w budynku są segregowane.
W tych działaniach firma Roche też ma swój udział! Podczas remontu wynajmowanych przez naszą firmę pięter, część elementów pochodziła z odzysku – sufity, podłogi, lampy oraz drzwi. Niektóre sprzęty zostały natomiast przekazane do szkół oraz fundacji.
Jako innowacyjna firma opracowujemy nowe sposoby na zrównoważone funkcjonowanie biura.
Agata Struzik-Piasta, Communication Partner: “Podczas organizacji wewnętrznych eventów stawiamy na proekologiczne rozwiązania. Np. w kwestii cateringu, zgodnie z globalnymi rekomendacjami Roche, większość cateringu stanowią dania wegetariańskie i wegańskie. Wyznajemy też wewnętrzną zasadę, że ekologiczny gadżet to taki, którego nie ma.”
Ponadto, w Roche Polska promujemy zmniejszenie zużycia wody i ręczników papierowych za pomocą komunikatów: „Każda kropla ma znaczenie” oraz „Jeden ręcznik wystarczy”. Zlikwidowaliśmy także kosze na śmieci przy biurkach, dzięki czemu znacząco ograniczyliśmy ilość odpadów zmieszanych. Nie korzystamy z wody w butelkach, za to stawiamy na dystrybutory pobierające wodę z sieci wodociągowej.
Żaneta Grabara, SHE Officer: Roche stawia cele SHE (safety, security, health, environmental protection) wyżej, niż wymaga prawo czy regulacje. W Polsce jeszcze wiele z tych rozwiązań nie jest standardem, dlatego jesteśmy pionierem i jako pierwsi proponujemy naszym partnerom biznesowym ekologiczne rozwiązania i tym samym zachęcamy do inwestowania w zrównoważony rozwój. Jako Roche jesteśmy dumni ze swoich realizacji w kierunku działań SHE, ponieważ chcemy realnie przyczyniać się do całkowitego zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko.
Na koniec warto wspomnieć, że angażujemy również naszych pracowników do wolontariatu i zachęcamy ich do skorzystania z naszego benefitu “Take time to charity”, czyli dwóch tygodni dodatkowo płatnego urlopu na wsparcie dowolnego celu charytatywnego. Wspólnie zorganizowaliśmy też pierwszą edycję sprzątania lasów w Poznaniu i Warszawie, w ramach Międzynarodowego Dnia Ziemi, w której udział wzięło ponad 40 osób. W tym roku również planujemy wspólne sprzątanie. Kolejne akcje przed nami!