HerStory to wspólna inicjatywa fundacji Girls Future Ready oraz liderek z różnych branż, które postanowiły podzielić się swoim doświadczeniem z młodymi kobietami na początku ich ścieżki zawodowej. Celem fundacji jest wspieranie młodych Polek w odkrywaniu potencjału, budowaniu wiary we własne możliwości i rozwijaniu kompetencji przyszłości – a projekt HerStory realnie to umożliwia. Dzięki tej współpracy uczestniczki mogą nie tylko uczyć się od ekspertek, ale również realizować własne, ważne społecznie inicjatywy.
W ramach projektu HerStory, Daria Zygmunt-Grochal, Head of Legal and Compliance w Roche Polska, wraz ze swoją mentee Natalią Sitnik, stworzyły poradnik praw pacjenta onkologicznego. To materiał opracowany z myślą o osobach, które w trudnym momencie leczenia potrzebują prostego, zrozumiałego wsparcia prawnego.
Materiał opracowany z myślą o osobach, które mierzą się z diagnozą onkologiczną. Poradnik zawiera m.in.:
przystępnie wyjaśnione prawa pacjenta,
porady, jak przygotować się do wizyty i efektywnie komunikować się z personele medycznym,
listę fundacji i organizacji wspierających pacjentów onkologicznych – takich jak Fundacj Rak'n'Roll, Fundacja OnkoCafe czy Stowarzyszenie Unicorn – oferujących pomoc prawną, psychologiczną i praktyczną,
wskazówki dotyczące korzystania z prawa do drugiej opinii lekarskiej, dostępu do dokumentacji medycznej czy leczenia za granicą.
Poradnik można pobrać ze strony kampanii Tylko dwa słowa:
Jako Grand Finale projektu Daria i Natalia opowiedziały pracownikom Roche Polska o tym, jak wyglądała ich współpraca, skąd wziął się pomysł na taki projekt i jakie potrzeby pacjentów były dla nich najważniejsze. Po spotkaniu odbyły się również warsztaty w naszym biurze, podczas których członkinie Girls Future Ready mogły porozmawiać z Darią i Natalią o tym, jak prawo wpływa na funkcjonowanie branży farmaceutycznej – od codziennej pracy po długofalowe zmiany w systemie ochrony zdrowia. Uczestniczki warsztatów wzięły także udział w Laboratory Tour, podczas którego mogły przyjrzeć się rozwiązaniom diagnostycznym tworzonym przez Roche Diagnostics Polska.
Jesteśmy dumni z naszej współpracy z fundacją Girls Future Ready. Inicjatywy takie jak HerStory pokazują, jak możemy realnie wspierać rozwój młodych kobiet oraz odpowiadać na istotne potrzeby społeczne.