Kampanie społeczne wspierane przez Roche

Wspieramy inicjatywy, których celem jest poprawa sytuacji chorych oraz edukacja w obszarze profilaktyki, diagnostyki i terapii. Angażujemy się w kampanie społeczne inicjowane przez Organizacje Pacjentów, propagujące postawy i zachowania prozdrowotne oraz przyczyniające się do poprawy sytuacji osób chorych.
„Tylko dwa słowa”

Co powiedzieć osobie chorej na nowotwór? Z takim pytaniem musiała zmierzyć się ponad połowa z nas, gdy bliska osoba usłyszała diagnozę: rak. W tej trudnej sytuacji zazwyczaj towarzyszy nam bezradność, a jednocześnie czujemy odpowiedzialność za losy chorego.

Pragniemy wyrazić słowa wsparcia, ale też staramy się znaleźć rozwiązanie dotykającej naszego znajomego lub członka rodziny tragedii. Zastanawiamy się, jak dobrać właściwe słowa oraz co zrobić, aby realnie pomóc.

Zaangażowane w realizację kampanii „Tylko dwa słowa” organizacje pacjentów, chcą zwrócić uwagę na towarzyszące emocje oraz dające otuchę słowa, a także uświadamiać, że osiągnięcia współczesnej medycyny zmieniają sposób podejścia do nowotworów. Dziś wiemy, że nowotwór nie jest schorzeniem jedynie narządu, a jest grupą różnych chorób o wyjątkowej charakterystyce i cechach molekularnych. Dzięki rozwojowi diagnostyki molekularnej możemy precyzyjnie dobrać terapie celowane, które nie tylko zwiększają komfort życia pacjenta, ale też dają szansę na wygranie walki z chorobą. Pomimo to, rak wciąż wzbudza wiele negatywnych emocji i dotknięci nim pacjenci potrzebują naszego wsparcia. Odpowiednio dobrane słowa, takie jak: „kocham Cię”, „jestem obok”, czy „diagnostyka molekularna” i „medycyna personalizowana”, mają ogromną moc. Dają nadzieję i określają drogę.

Więcej informacji:oraz na profilach w mediach społecznościowych:i

„NEUROzmobilizowani”

NEUROzmobilizowani to kampania edukacyjna skierowana do osób chorujących na stwardnienie rozsiane (SM), rdzeniowy zanik mięśni (SMA) i chorobę Devica (NMOSD) i ich bliskich. Celem kampanii jest wspieranie pacjentów, a także podnoszenie świadomości wśród społeczeństwa na temat tych chorób neurologicznych.

Na stronie internetowej kampanii –– można znaleźć najważniejsze informacje dotyczące 3 chorób – SM, SMA i NMOSD:

  • epidemiologia

  • przyczyny, objawy i diagnostyka

  • nowoczesne możliwości terapeutyczne

  • filmy z ekspertami medycznymi, którzy odpowiadają na najczęstsze pytania dotyczące poszczególnych chorób

  • filmy z pacjentami, którzy dzielą się swoimi historiami ku pokrzepieniu serc.

Kampania NEUROzmobilizowani ma również swój profil na FB.

Partnerami kampanii są:

  • Polskie Towarzystwo Neurologiczne

  • Polskie Towarzystwo Neurologów Dziecięcych

  • Fundacja SMA

  • Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego

  • Fundacja SM – Walcz o siebie

Zapraszamy na naszą stronę i na profil na

„Jeden krok. Wiele możliwości.”

Jeden Krok. Wielkie Możliwości to kampania edukacyjna, mająca na celu wsparcie osób chorujących na hemofilię, ich rodzin oraz bliskich. Intencją organizatorów kampanii jest upowszechnienie wiedzy na temat hemofilii. U podstaw kampanii leży przekonanie, że zapewnienie właściwej opieki i nowoczesnego leczenia systemowego może znacząco podnieść jakość i komfort życia osób z hemofilią

Więcej infromacji na stronieoraz na profilu na

„Zachowaj wzrok”

Kampania edukacyjna i wsparcie dla pacjentów z AMD i DME „Zachowaj wzrok” skierowana jest do osób z grup ryzyka, pacjentów i ich rodzin. Na celu ma poprawę diagnostyki, a także wsparcie pacjentów z chorobami siatkówki. Intencją organizatorów kampanii jest zwrócenie uwagi na problem chorób siatkówki w społeczeństwie, dotarcie do osób z grup ryzyka z informacją o regularnych badaniach wzroku, mających na celu wczesne wykrycie zmian w siatkówce, a także wsparcie pacjentów ze zdiagnozowanym DME i AMD w procesie choroby.

W ramach kampanii powstała strona informacyjna, na której sukcesywnie zamieszczane są materiały informacyjne dotyczące chorób. Prowadzone będą także warsztaty edukacyjne dla pacjentów i ich opiekunów, a także działania informacyjne w ogólnopolskich mediach mające na celu dostarczenie rzetelnych informacji na temat chorób i zachęcenie do regularnych badań, a w przypadku wykrycia choroby – podjęcia najbardziej optymalnego leczenia.

„RZS Porozmawiajmy”

Ogólnopolska kampania edukacyjna, realizowana przez Roche Polska pod patronatem portalu TacyJakJa.pl, „Stowarzyszenia 3majmy się razem” oraz „Fundacji JaTyMy” została zainaugurowana w kwietniu 2015 roku. Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi pacjentów i ich najbliższych na problem nieprzestrzegania zaleceń terapeutycznych, przyczyny i konsekwencji zdrowotnych.

Reumatoidalne zapalenie stawów (RZS) to choroba przewlekła, która wymaga odpowiedniego leczenia do końca życia. Nieleczona lub leczona w sposób nieodpowiedni prowadzi do niepełnosprawności, inwalidztwa, a nawet przedwczesnej śmierci. Dzięki odpowiedniej terapii można powstrzymać postęp choroby.

Poprzez nasze działania pragniemy zachęcić chorych do otwartej rozmowy z reumatologami oraz pokazać, że współpraca z lekarzem, a także zaangażowanie samego pacjenta w proces leczenia ma istotny wpływ na wyniki terapii. Jednocześnie pragniemy przybliżyć temat RZS społeczeństwu, zwiększyć świadomość Polaków w tym zakresie i zachęcić do badań diagnostycznych. Wczesne rozpoznanie zapalnych chorób stawów i włączenie leczenia, to szansa na uzyskanie trwałej remisji.

„Wylecz raka piersi HER2+”

Organizatorami kampanii są: „Federacja Stowarzyszeń Amazonki”, „Fundacja OmeaLife - Rak piersi nie ogranicza”, „Fundacja OncoCafe - Razem Lepiej”, „Polskie Amazonki Ruch Społeczny”.

Kampania „Wylecz raka piersi HER2+” powstała z myślą o kobietach, które właśnie dowiedziały się, że chorują na ten podtyp nowotworu. Jej celem jest edukacja oraz wsparcie chorych i ich bliskich już od momentu diagnozy.

Na stronie kampaniiznajdziesz nie tylko odpowiedzi ekspertów na najważniejsze pytania dotyczące samego nowotworu, jego rodzaju, diagnostyki i wynikających z tego możliwości terapeutycznych. Uzyskasz również informacje o tym, co powinnaś wiedzieć i co możesz zrobić, aby leczenie przyniosło jak najlepsze rezultaty.

Zapraszamy na profil kampanii na

„Walcz z IPF”

Stronazostała przygotowana z myślą o usprawnieniu opieki nad osobami chorującymi na idiopatyczne włóknienie płuc (IPF). Znajdują się tutaj m.in. baza wiedzy o chorobie, informacje od specjalistów na temat radzenia sobie z chorobą, ćwiczenia rehabilitacji oddechowej czy porady dla opiekunów osób chorych na IPF.

Dowiedz się więcej

KontaktRoche na świecielinkedinfacebooktwitterinstagramyoutubeZgłaszanie działań niepożądanychProdukty leczniczenavify PortalPortal Wiedza PacjentaPortal dla lekarzyPolityka PrywatnościNota prawna