Media Release

Warszawa, 04.02.2013

Rak. To się leczy!

Dziś, 4 lutego, w Światowy Dzień Walki z Rakiem rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna „Rak. To się leczy!”, której zadaniem jest walka ze społecznymi stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz zachęcenie Polaków do badań profilaktycznych.

 

To kampania, która poprzez wskazywanie sposobów wczesnej diagnostyki i innowacyjnych metod leczenia, obalanie mitów i przesądów związanych z nowotworami oraz pokazywanie pozytywnych przykładów ma przekonać Polaków, że rak w porę wykryty jest uleczalny.

W ramach kampanii powstała platforma internetowa www.raktosieleczy.pl, która gromadzić będzie informacje przydatne każdemu, kto poszukuje wiedzy o dostępnych badaniach profilaktycznych, ośrodkach medycznych, metodach leczenia, wskazówkach.

Organizatorzy kampanii pragną również przełamać lęk przed nowotworem i zmienić język opisujący go. Dlatego zaprosili do współpracy znanych i lubianych aktorów z różnych pokoleń, aby zachęcali Polaków do badań: Jerzego Stuhra, Cezarego Pazurę, Stanisława Mikulskiego i Jarosława Boberka. W przygotowanych na rzecz kampanii spotach przemówią do nas lekkim językiem znanym z polskich filmów, mówiąc o sprawach nielekkich.

Czasami problem należy ośmieszyć, żeby przestał być dla nas problemem, a resztą zajmą się lekarze – mówi Cezary Pazura, który zaangażował się w kampanię.-  "Rak. To się leczy!". Jeżeli wszyscy w to uwierzymy i będziemy diagnozować go w porę, to go okiełznamy. Nasi bliscy nie będą odchodzić, tylko będą z nami.

Taka akcja jest potrzebna. Musimy mówić Polakom często i głośno, że trzeba się badać, bo wczesna diagnostyka pozwala na uratowanie życia. Jako Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych staramy się przekonać naszych rządzących do takich zmian systemowych, aby onkologia stała się najwyższym priorytetem. By chorzy onkologicznie byli skuteczniej diagnozowani      i leczeni. Ale wszystko zaczyna się w naszej – Polaków świadomości, bo przede wszystkim powinniśmy wierzyć, że raka się leczy. A to ma fundamentalne znaczenie w procesie leczenia – tłumaczy Jacek Gugulski, Prezes Polskiej Koalicji Organizacji Pacjentów Onkologicznych.

Organizatorem kampanii jest Fundacja Rosa, której merytorycznego wsparcia udzieliły: Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych, Polskie Towarzystwo Onkologiczne oraz Towarzystwo Chirurgów Polskich.

Partnerami kampanii są firmy: ING Życie, Nutricia, Lilly, Roche Polska, Celgene i Glaxo Smith Kline

Zapraszamy na stronę kampanii: www.raktosieleczy.pl