Media Release

Warszawa, 14.11.2012

Piękna, bo zdrowa

Ruszyła III edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Piękna, bo zdrowa” na temat profilaktyki raka szyjki macicy i raka jajnika. Inicjatorem akcji jest Ogólnopolska Fundacja „Kwiat kobiecości”.

 

W ramach kampanii od listopada do końca stycznia 2013 w centrach handlowych wielu miast Polski, pojawią się Miasteczka Kobiet, w których będzie można dowiedzieć się więcej o profilaktyce raka szyjki macicy i jajnika oraz wykonać bezpłatne badanie w tzw. Mammobusie. Kampania zakończy się Galą Finałowa zaplanowaną na 31 stycznia 2013 roku.

Partnerami honorowymi akcji są: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Małżonka Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Anna Komorowska, Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polska Unia Onkologii, Populacyjny Program Wczesnego Wykrywania Raka Szyjki Macicy Cytologia oraz European Cervical Cancer Association.   Firma Roche Polska jest jednym ze sponsorów kampanii.

Rak Szyjki Macicy jest jednym z nielicznych nowotworów, które można wykryć w sposób bezinwazyjny, jednak w Polsce wciąż zbyt mało kobiet wykonuje regularne badania cytologiczne. Spośród kobiet, które kiedykolwiek miały wykonywaną cytologię w grupie wiekowej 20-50 lat, tylko 45% kobiet wykonuje badanie regularnie, (co najmniej raz na dwa lata), a 18% Polek w tej samej grupie wiekowej znajduje się poza jakąkolwiek diagnostyką i nigdy nie miało wykonywanej cytologii. Celem kampanii „Piękna bo zdrowa” jest zwiększenie świadomości kobiet na temat wirusa HPV oraz raka jajnika oraz ich diagnostyki.  Rokrocznie wykonywana cytologia może pomóc we wczesnym wykryciu raka szyjki macicy, natomiast regularne badania ginekologiczne i wykonywanie USG transwaginalnego, potocznie zwanego dopochwowym, mogą pomóc w wykryciu raka jajnika we wczesnym stadium i zwiększyć szansę na wyleczenie.